Käyttöehdot
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot
Betalningsförmedlare
Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.
Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
ROPEE OY:n VERKKOKAUPAN YLEISET EHDOT
Ropee Oy ylläpitää kuluttajakauppaa palvelevaa verkkokauppaa ropee.fi-sivustolla, joka myy tuotteita Suomeen Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Myyjän ja kuluttajan välisen kyseisessä verkkokaupassa tapahtuvan ostotapahtumasta seuraavan sopimuksen toisena osapuolena toimii aina Ropee Oy.
Myyjänä toimivan Ropee Oy:n yhteystiedot ovat:
Ropee Oy (y-tunnus: 3279707-7)
Selkärannantie 14b, 83100 Liperi
Sähköposti: info@ropee.fi
Puhelinnumero: 045 2718450
Verkkokaupan lisäksi Ropee myy tuotteita myös tapahtumien kautta.
Asiakas
Ropee Oy:n verkkokaupassa ostoksia tekevän kuluttajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Alle 18-vuotias voi tehdä verkkokaupassa ostoksia vain huoltajan suostumuksella.
Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä luovuttaa seuraavat tiedot:
- Nimi
- Osoite
- Puhelinnumero
- Sähköpostiosoite
- Henkilötunnus (laskulla tilattaessa)
Tilaus
Asiakkaan tulee tilauksen suorittamiseksi verkkokaupasta hyväksyä nämä yleiset ehdot. Osapuolten välille syntyy sopimus asiakkaan suorittaessa ostoksen Ropee Oy:n verkkokaupasta, missä yhteydessä asiakas myös vahvistaa tutustuneensa sekä näihin yleisiin ehtoihin että niissä mainittuihin muihin dokumentteihin ja hyväksyvänsä niiden sisällön. Tilauksen yhteydessä annettavien henkilö- ym. tietojen käsittelystä kerrotaan Ropee Oy:n tietosuojaselosteessa.
Vastaanotetusta tilauksesta lähetetään automaattisesti tilausvahvistus siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka asiakas on rekisteröinyt Ropee Oy:n verkkokaupassa. Ropee Oy toimittaa samaan sähköpostiosoitteeseen myös sekä tilauksen toimitusvahvistuksen että laskuasiakkaille laskun.
Ropee Oy varaa itselleen oikeudet olla toimittamatta tuotetta tai palvelua, mikäli hinta tai saatavuus on ollut teknisestä häiriöstä, inhimillisestä erehdyksestä, painovirheen tai muun ilmaisuerehdyksen vuoksi virheellinen tai varastosaldo on asiakkaan tehdessä tilausta ollut jostain syystä virheellinen ja tuote on esim. loppuunmyyty. Tällaisissa tapauksissa järjestelmä lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen, vaikka tuotetta ei olekaan saatavilla. Ropee Oy:n asiakaspalvelu ottaa asiakkaaseen yhteyttä mahdollisimman nopeasti antaen asiakkaalle mahdollisuuden peruuttaa tilaus tai tarjoten virheellisen varastosaldon vuoksi korvaavaa tuotetta, mikäli sellainen on saatavilla. Verkkokauppamme ostoskori ei ole varaava, joten tuotteiden hinnat ja saatavuus saattavat muuttua vaikka tuote olisikin ostoskorissa, mikäli hinnassa tai saatavuudessa tänä aikana tulee muutoksia.
Ropee Oy tekee kuluttajakauppaa, mistä johtuen se pidättää oikeuden kieltäytyä toimittamasta asiakkaan tekemiä tilauksia, joiden sillä on oman harkintansa mukaisesti syytä epäillä päätyvän jälleenmyyntitarkoitukseen tai muuhun ei-yksityiskäyttöön.
Toimitusaika
Normaali toimitusaika on noin 3-5 arkipäivää siitä, kun Ropee Oy on vahvistanut tilauksen sähköpostitse. Pitkien pyhien aikaan, erikoistuotteiden osalta sekä suurten alennuskampanjoiden yhteydessä tilauksen saapuminen saattaa kestää hieman kauemmin.
Hinnat
Hinnat, jotka esitetään Ropee Oy:n verkkokaupassa, sisältävät kaikki maksut (ALV, tulli ja vastaavat) lukuun ottamatta toimituskuluja, jotka riippuvat tilauksella olevista tuotteista ja halutusta toimitustavasta.
Asiakas näkee kaikki yllämainitut maksut tarkemmin eriteltyinä ennen tilauksen hyväksymistä esitettävässä tilauksen yhteenvedossa. Ropee Oy pidättää oikeuden yllä "Tilaus"-kohdassa mainittujen virheellisiin hintatietoihin perustuvien tilausten peruuttamiseen.
Maksaminen
Asiakas voi maksaa Ropee Oy:n verkkokaupassa eri maksutavoilla: korttimaksulla, verkkopankkimaksulle, laskulla sekä osamaksulla. Asiakkaalla kulloinkin käytettävissä olevat maksutavat vaihtelevat asiakkaan henkilötietojen mukaan.
Eri maksutapojen osalta noudatetaan Ropee Oy:n maksuehdot-sivulla kulloinkin ilmoitettavia ehtoja ja mahdollisia maksutapaan liittyviä kustannuksia. Valitessaan maksun laskulla tai osamaksulla, asiakas sitoutuu sopimussuhteeseen Ropee Oy:n maksupalveluja tarjoavan yhteistyökumppanin kanssa.
Ropee Oy varaa oikeuden olla tarjoamatta yllämainittua maksutapaa, mikäli kyseinen maksutapa ei toimi tilaushetkellä tai Ropee Oy:n yhteistyökumppani ei hyväksy valittua maksutapaa asiakkaan osalta.
Toimituskulut
Toimituskulut vaihtelevat sekä tilauksen loppusumman, sisällön että valitun toimitustavan mukaan. Toimituksen kokonaiskulut ilmoitetaan aina jo tilausta tehtäessä.
Vaihto- ja palautusoikeus, tyytyväisyystakuu
Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen etämyyntiä koskeva oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
Asikas on velvollinen hoitamaan palautuksesta koituneet kulut.
Vaihto- ja palautusoikeus koskee sellaisia tuotteita, jotka ovat käyttämättömiä ja ne tulee palauttaa vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa. Myös kaikkien tuotteisiin liittyvien lappujen ja käyttöohjeiden tulee olla sekä mukana pakkauksessa että kiinni tuotteessa alkuperäisellä tavalla.
Asiakkaan tulee vaihdon tai palautuksen yhteydessä todentaa tuotteen palauttaminen hyvitystä tai vaihtoa varten määräajassa, esim. kuljetusyhteistyökumppanin antamalla palautuskuitilla.
Palautuksessa tulee käyttää sitä pakkauslaatikkoa, jossa tuote on vastaanotettu. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli alkuperäinen pakkaus ei ole enää tallessa. Asiakas ei saa tehdä mitään ylimääräisiä merkintöjä tuotteen alkuperäiseen pakkaukseen tai laatikkoon. Ropee Oy ei ole vastuussa palautettavan tuotteen vahingoittumisesta asiakkaan huolimattoman ja näiden ehtojen vastaisen menettelyn seurauksena ja on oikeutettu perimään asiakkaalta Ropee Oy:lle siitä seuraavat kustannukset.
Paketin noutamatta jättäminen Postista / vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Ropee Oy:lle, on Ropee Oy oikeutettu perimään asiakkaalta käsittelykuluja 19,90 euron arvosta. Ilmoituksen voi tehdä asiakaspalveluun sähköpostitse.
Tuotteiden takuu
Tuotteiden takuu määräytyy tuotekohtaisesti takuuehtojen mukaisesti. Kyseiset takuuehdot löytyvät joko tuotteen pakkauksesta tai valmistajan pakkauksessa osoittamasta verkko-osoitteesta.
Reklamaatio
Pyydämme asiakkaita aina ensisijaisesti ottamaan kaikissa tuotteita koskevissa reklamaatiotilanteissa yhteyttä Ropee oy:n asiakaspalveluun (info@ropee.fi). Asiakkaan tulee reklamaation yhteydessä kertoa tilausnumero, mikä tuote on kyseessä sekä mikä tuotteessa on vikana. Pyydämme liittämään mahdolliset kuvat reklamaatiosähköpostiin. Asiakkaan tulee ottaa huomioon, että reklamaatio voidaan tehdä tuotteesta, joka on sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti viallinen, eikä esimerkiksi vaurioitunut normaalin kulumisen tai pitkän käyttöiän seurauksena. Reklamaatio tulee tehdä mahdollisimman nopeasti siitä, kun virhe ilmenee.
Ropee Oy käsittelee reklamaatioasiat 30 päivän kuluessa näiden ehtojen mukaisen reklamaation vastaanottamisesta. Ropee Oy vastaa kaikista hyväksytystä reklamaatiosta koituvista kuljetuskustannuksista.
Reklamaatiotapauksissa yrityksellä on oikeus korjata vika, jos se tarjoutuu viipymättä ostajan ilmoitettua virheestä vian korjaamaan ja korjaaminen tapahtuu kohtuullisessa ajassa, alentamatta tavaran arvoa ja aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa.
HUOM!
Kuljetuksessa vaurioituneista tuotteista asiakkaan tulee seitsemän päivän kuluessa tehdä reklamaatio sekä suoraan Ropee Oy:lle että Postille (https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/lomakkeet/vahingoittunut-lahetys.html).
Henkilötiedot
Ropee Oy vastaa siitä, että kaikki henkilötiedot, jotka annetaan tilauksen yhteydessä, käsitellään henkilötietolain asettamien vaatimusten mukaisesti. Hyväksymällä nämä yleiset ehdot asiakas suostuu siihen, että Ropee Oy saa säilyttää sen tietosuojaselosteessa määritellyt asiakkaan tiedot. XXL:n lisäksi asiakkaan tietoja voi käsitellä ne yhteistyökumppanimme, joita tarvitaan asiakkaan suorittaman tilauksen läpivientiin. Ropee Oy:n yhteistyökumppanina toimii esimerkiksi Paytrail Finland Oyj.
Huomioi, että joitakin henkilötietoja käsitellään suostumuksen perusteella esimerkiksi markkinoinnissa, mukaan lukien uutiskirje ja yhteydenotot. Tilaamalla uutiskirjeen hyväksyt tällaisen henkilötietojesi käsittelemisen.
Force Majeure
Ropee Oy ei ole vastuussa ylivoimaisen esteen, kuten esimerkiksi lain muutoksien, hallituksen toimien, lakon, sabotaasin, tulipalon, tulvan, luonnonkatastrofin, sodan, terrorismin tai vaikutuksiltaan vastaavien aiheuttamista ongelmista. Ropee Oy:n velvollisuus täyttää kauppasopimus keskeytyy tällaisen olosuhteen vallitessa. Mikäli kyseessä oleva ylivoimainen este vallitsee yli 2 kuukautta (60 päivää), Ropee Oy:llä on oikeus purkaa sopimus välittömästi ilman korvausvelvollisuutta. Mikäli asiakas on ehtinyt suorittaa maksun Ropee Oy:lle, palauttaa se suorituksen asiakkaalle.
Muuta
Ropee Oy:llä on oikeus muuttaa näitä ehtoja ja se sitoutuu ilmoittamaan kaikista näitä ehtoja koskevista muutoksista verkkosivuillaan vähintään 30 päivää ennen niiden voimaantuloa.
Asiakkaan ja Ropee Oy:n väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia, jonka soveltuvilla pakottavilla kuluttajasuojalainsäädännön määräyksillä on aina etusija näihin ehtoihin nähden.
Mahdolliset Ropee Oy:n ja asiakkaan väliset riitaisuudet pyritään aina selvittämään pääsääntöisesti osapuolten välisin neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sopimukseen neuvotteluteitse, voidaan asia viedä joko kuluttajariitalautakunnan tai vastaajan kotipaikan tuomioistuimen ratkaistavaksi.